Webinar thuiswerken in de toekomst

30 april 2021

Meer informatie nodig?
We helpen je graag!

Door corona is thuiswerken voor veel medewerkers op dit moment de dagelijkse praktijk. Maar hoe zal dat gaan in de toekomst als de maatregelen worden afgebouwd? Kunnen werknemers verplicht worden om thuis te werken? Welke arbo-verplichtingen heeft de werkgever en hoe zit het met de vergoedingen?

De Associatie voor Examinering organiseert op dinsdag 22 juni een webinar over wet- en regelgeving omtrent thuiswerken. Bedoeld voor medewerkers en werkgevers bij het financieel advieskantoor die hiermee in hun werk te maken hebben. Spreker is Roelof van Marrum.

Dit webinar gaat in op:

  • Recht op thuiswerken en verplichting tot thuiswerken
    Ook na corona zal thuiswerken blijven bestaan. In hoeverre kan een werknemer thuiswerken afdwingen en wat gaat het wetsvoorstel ‘werken waar je wilt’ hierin veranderen? In hoeverre zou een werkgever de werknemers kunnen verplichten tot thuiswerken?
  • Verantwoordelijkheid van de werkgever bij thuiswerken
    Welke verantwoordelijkheid heeft de werkgever op het gebied van arbeidsomstandigheden bij de werknemer thuis? In hoeverre is de werkgever verplicht om de werknemer werkplekvoorzieningen te verstrekken en is de werkgever verplicht om werknemers een thuiswerkvergoeding te geven?
  • Fiscaliteit vergoedingen en verstrekkingen bij thuiswerken
    In hoeverre kunnen de thuiswerkvoorzieningen onbelast aan werknemers verstrekt worden en hoe dient fiscaal omgegaan te worden met een thuiswerkvergoeding. Welke rol spelen cao’s hierin? Hoe werkt het overgangsrecht waarbij thuiswerkers onder voorwaarden toch een reiskostenvergoeding mogen (blijven) ontvangen en wat gaat er veranderen wanneer dit overgangsrecht per 1 juli zou gaan stopen?

Tijdens het webinar krijgt u antwoord op al deze vragen omtrent het thuiswerken.

Spreker

Het webinar wordt verzorgd door Roelof van Marrum.

Roelof van Marrum (1970) is na zijn heao-opleiding gaan werken bij een accountantskantoor. In eerste instantie als assistent accountant, maar al snel maakte hij de overstap naar de loonafdeling.

Eerst als administrateur, daarna als adviseur, teamleider, productontwikkelaar en interne opleidingen en uiteindelijk werd hij landelijk coördinator. Hij adviseerde ondernemers uit het MKB op het gebied van wet- en regelgeving omtrent personeel en werkgeverszaken.

Sinds 2007 werkt hij als zelfstandig adviseur. Daarnaast verzorgt hij al ruim 20 jaar allerlei opleidingen (PDL® en VPS®), dagtrainingen, cursussen en lezingen op het gebied van werkgeverszaken.

Praktische informatie

  • Doelgroep: Werkgevers en medewerkers in de functie van salarisadministrateur.
  • Datum: dinsdag 22 juni 2021 van 15.00 uur tot 17.00 uur.
  • Tarief: € 125,00 excl. btw per persoon.

Heeft u interesse in dit webinar of wilt u meer informatie? Stuur een e-mail naar Saskia Bresser-Stein, accountmanager van de Associatie.

Direct aanmelden voor het webinar >

Laatste nieuws

  • 11 mei 2021

    Webinar: Aanpak van arbeidsongeschiktheid en re-integratie tijdens corona

    De Associatie organiseert op donderdag 24 juni een webinar voor HR-professionals over arbeidsongeschiktheid en re-integratie tijdens corona.

  • 7 mei 2021

    Openingstijden examenlocaties zomervakantie 2021

    Tijdens de zomervakantie kan het voorkomen dat examenlocaties tijdelijk gesloten zijn. Dit betekent dat je tijdens de zomermaanden minder vaak op de locaties examen kunt doen dan je van ons gewend bent.

  • 30 april 2021

    Webinar thuiswerken in de toekomst

    De Associatie organiseert op dinsdag 22 juni een webinar over wet- en regelgeving omtrent thuiswerken. Bedoeld voor medewerkers en werkgevers bij het financieel advieskantoor die hiermee in hun werk te maken hebben.

Meer informatie over onze dienstverlening of een examen? We helpen je graag!