Webinar: de werkkostenregeling (WKR) in de praktijk

Helaas zien veel werkgevers de werkkostenregeling (WKR) nog steeds als een noodzakelijk kwaad en besteden ze te weinig aandacht aan de mogelijkheden die de regeling biedt. Met een bewuste toepassing kan een werkgever juist aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden en keuzeregelingen creëren, waardoor medewerkers eerder voor jouw organisatie kiezen of bij je blijven. De focus ligt vaak te snel op ‘het extra gedoe’ en de bijkomende kosten, maar het hoeft helemaal niet ingewikkeld of kostbaar te zijn. In dit webinar bekijken we de mogelijkheden van de werkkostenregeling vanuit zowel het perspectief van de werkgever als de werknemer. Dit wil je niet missen!

Over dit actuele onderwerp organiseert de Associatie voor Examinering op 5 november een webinar. Bedoeld voor werknemers in de financiële administratie en de salarisadministratie.

Inhoud webinar

  • Het keuzesysteem binnen de werkkostenregeling (WKR)
    De werkkostenregeling wordt nog te vaak gezien als een beperking van de mogelijkheden om aantrekkelijke regelingen aan te bieden. Door een eenvoudige combinatie van keuzemogelijkheden in uitruil en al dan niet belastbare looncomponenten, is het echter mogelijk om een aantrekkelijk pakket van regelingen samen te stellen. Hiermee kan beter worden ingespeeld op de verschillende individuele behoeften en keuzes van medewerkers.
  • Optimaal gebruikmaken van onbelaste vergoedingen
    De spelregels van de Belastingdienst zijn soms wat ondoorzichtig en vaak ook onbekend. Toch zijn er, naast de beperkingen, veel mogelijkheden om onbelaste zaken te verstrekken of te vergoeden. Aan de hand van praktijkvoorbeelden kijken we naar de mogelijkheden op dit gebied.
  • Gezien vanuit de werkgever
    Medewerkers iets extra’s bieden naast de primaire arbeidsvoorwaarden hoeft niet ingewikkeld of kostbaar te zijn. Deze extra’s bepalen echter steeds vaker of een nieuwe werknemer voor jouw organisatie kiest. Vergeet daarbij ook het huidige personeel niet; als jij als werkgever iets meer voor hen kunt doen, voelen zij zich meer verbonden en loyaal aan de organisatie. Medewerkers behouden is op dit moment bijna belangrijker dan nieuwe medewerkers aantrekken.
  • Gezien vanuit de werknemer
    Waar ligt jouw behoefte en hoe speelt jouw werkgever hierop in? Wat zorgt ervoor dat jij bij je huidige werkgever blijft of voor een andere werkgever kiest? Weloverwogen keuzes maken zorgt voor balans en rust.

Spreker

Het webinar wordt verzorgd door Alex Schrijver.
Alex Schrijver (1965) is senior Payroll & HR-consultant in Zorg en MKB bij ESVE Groep in Helmond en eigenaar van Payroll met Passie. Hij is al ruim 35 jaar actief op het gebied van personeel en salaris. Na een periode waarin hij ervaring opdeed in de uitvoering, heeft hij zich gespecialiseerd in advies en het begeleiden van organisaties bij het maken van keuzes, het ontwikkelen van beleid, en het implementeren van processen. Alex vindt het belangrijk om zijn kennis te delen en verzorgt opleidingen, trainingen en kennissessies op het brede en diverse gebied van payroll. Hij ziet het als een uitdaging om ogenschijnlijk complexe onderwerpen terug te brengen tot begrijpelijke en toepasbare materie.

 

Praktische informatie

  • Doelgroep: werkgevers, HR-medewerkers, Finance medewerkers en medewerkers in de functie van salarisadministrateur.
  • Datum: dinsdag 5 november 2024 van 15.00 uur tot 17.00 uur.
  • Tarief: € 150,00 excl. btw per persoon.
  • Betaalmethode: Via iDEAL of creditcard.

Wilt u meer informatie over dit webinar? Stuur dan een e-mail naar Saskia Bresser-Stein via s.bresser@associatie.nl.

💡Tip: wilt u als organisatie een incompany webinar organiseren of meer informatie? Stuur dan een e-mail naar Saskia Bresser-Stein via s.bresser@associatie.nl.

Aanmelden voor het webinar
Maak een nieuw account aan of log in via bestaande inloggegevens. Aanmelden gaat vervolgens via ‘Inschrijven webinar’ onder ‘Acties’.

Direct aanmelden voor dit webinar

Laatste nieuws

  • 13 december 2024

    Bereikbaarheid klantenservice tijdens de feestdagen

    Tijdens de kerstdagen en op nieuwjaarsdag is onze klantenservice gesloten. Op vrijdag 27 december, maandag 30 december en dinsdag 31 december zijn wij telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 12.00 uur. Vragen buiten deze tijden? Mail naar klantenservice@associatie.nl en wij beantwoorden deze zo snel mogelijk.

  • 13 november 2024

    FITZ, een leerschool voor payroll professionals

    Onder het label Associatie voor Examinering helpt eX:plain bedrijven en onderwijsorganisaties bij hun examenprocessen, waarmee we bijdragen aan duurzame inzetbaarheid en een leven lang leren. In dit artikel gaan we hierover in gesprek met FITZ.

  • 8 november 2024

    Staking openbaar vervoer

    ProRail heeft een staking aangekondigd vanaf maandag 11 november. Dit kan op bepaalde trajecten voor hinder zorgen. Reis je met het ov naar onze examenlocaties: houd de berichtgeving van de NS in de gaten.

Meer informatie over onze dienstverlening of een examen? We helpen je graag!