Klanttevredenheidsonderzoek opleiders 2022

De Associatie voor Examinering wil de klantbeleving naar een hoger niveau brengen. In het eerste kwartaal van 2022 is er een klanttevredenheidsonderzoek uitgezet onder alle opleiders die opleiden voor de examens van de Associatie. Met 29 respondenten op het onderzoek is er een goed beeld geschetst over de ervaringen van de opleiders. De resultaten delen wij graag.

Bekijk hier de infographic.

Wat vindt de opleider van de samenwerking met de Associatie?
De meerderheid van de respondenten geeft aan zowel eigenaar te zijn bij de organisatie of opleiding, als voor de klas te staan. De meeste onderwijsinstellingen zijn in heel Nederland actief. De meest afgenomen examens zijn: Basiskennis Boekhouden (BKB®), Basiskennis Calculatie (BKC®), Praktijkdiploma Boekhouden (PDB®), Moderne Bedrijfsadministratie (MBA), Basiskennis Loonadministratie (BKL®) en Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL®).  86% van de respondenten geeft aan dat cursisten die worden opgeleid voor een Associatie-examen daadwerkelijk examen doet bij de Associatie. De reden dat cursisten er volgens de opleider voor kiezen om examen te doen bij de Associatie is dat het betere kansen geeft op de arbeidsmarkt en dat het door enkele werkgevers verplicht wordt gesteld.

Het contact met de Associatie wordt over het algemeen als goed ervaren, in het bijzonder met de klantenservice. De opleiders geven aan erg tevreden te zijn over de informatievoorziening van de Associatie en blijven vooral op de hoogte van de ontwikkelingen door middel van het lezen van de nieuwsbrief, de website van de Associatie en de online bijeenkomsten. Er is vraag naar fysieke bijeenkomsten om te netwerken en kennis op te nemen.

Inhoud van de examenprogramma’s
De examenprogramma’s en voorbeeldexamens worden door het merendeel van de opleiders positief beoordeeld. Er wordt aangegeven dat er behoefte is aan meer voorbeeldexamens en mogelijkheden om (digitaal) te oefenen. Hier wordt door de Associatie gehoor aan gegeven door middel van het ontwikkelen van een oefenplatform met examenvragen.

We zijn beoordeeld met een 7 en 93% van de opleiders adviseert zijn kandidaten aan om examen te doen bij de Associatie.

Aantal verbeterpunten:

  • De vraagstelling in de voorbeeldexamens.
  • Het examen beter laten aansluiten op het bedrijfsleven
  • Meer (online) oefenmogelijkheden
  • Klantgerichtheid
  • De opleider meer betrekken bij de cursistenblogs

Laatste nieuws

  • 13 december 2024

    Bereikbaarheid klantenservice tijdens de feestdagen

    Tijdens de kerstdagen en op nieuwjaarsdag is onze klantenservice gesloten. Op vrijdag 27 december, maandag 30 december en dinsdag 31 december zijn wij telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 12.00 uur. Vragen buiten deze tijden? Mail naar klantenservice@associatie.nl en wij beantwoorden deze zo snel mogelijk.

  • 13 november 2024

    FITZ, een leerschool voor payroll professionals

    Onder het label Associatie voor Examinering helpt eX:plain bedrijven en onderwijsorganisaties bij hun examenprocessen, waarmee we bijdragen aan duurzame inzetbaarheid en een leven lang leren. In dit artikel gaan we hierover in gesprek met FITZ.

  • 8 november 2024

    Staking openbaar vervoer

    ProRail heeft een staking aangekondigd vanaf maandag 11 november. Dit kan op bepaalde trajecten voor hinder zorgen. Reis je met het ov naar onze examenlocaties: houd de berichtgeving van de NS in de gaten.

Meer informatie over onze dienstverlening of een examen? We helpen je graag!