Webinar: Aanpak van arbeidsongeschiktheid en re-integratie tijdens corona

11 mei 2021

Meer informatie nodig?
We helpen je graag!

Hoe bedrijven omgaan met ziekteverzuim is onder invloed van corona het afgelopen jaar veranderd. Werkgevers zitten met reële vragen. Zij willen bijvoorbeeld weten of werknemers die in quarantaine zitten als arbeidsongeschikt beschouwd moeten worden. En kunnen zij re-integratietrajecten als gevolg van corona vergoed krijgen? Duidelijk is in ieder geval dat er bij de uitvoering van re-integratie, voor casemanagers en arbeidsdeskundigen veel aandachtspunten bij zijn gekomen.

Op HR-afdelingen zijn bijvoorbeeld deze vragen ontstaan:

  • Hoe moet en mag omgegaan worden met de gewijzigde mogelijkheden van re-integratie?
  • Hoe moet de Werkwijzer Poortwachter op dat punt worden geïnterpreteerd?
  • Zorgt re-integratie op een thuiswerkplek voor een herstelmelding?
  • Is een tweede spoor noodzakelijk als door corona spoor één tijdelijk niet kan?

De Associatie organiseert op donderdag 24 juni een webinar arbeidsongeschiktheid en re-integratie tijdens corona. Want of iemand nu corona heeft, een andere ziekte of misschien wel beide tegelijkertijd, de verplichtingen die de werkgever en werknemer hebben bij de re-integratie blijven hetzelfde. Dat klinkt  logisch, maar is allesbehalve eenvoudig.

Tijdens dit webinar neemt spreker Janthony Wielink (directeur van Enkwest Opleiding & Advies) deelnemers mee in deze nieuwe werkelijkheid en geeft hij handvatten om hiermee om te gaan.

Inhoud webinar op hoofdlijnen:

  • Ziekmeldingen, minder maar langer. Door corona of door uitgestelde zorg. Hoe aan te pakken?
  • Werkwijzer Poortwachter, addendum UWV. Waar zit de ruimte?
  • Re-integratie naar eigen werk? Wat als dit werk is aangepast als gevolg van corona?
  • Gevolgen werknemer: loon bij ziekte, ontslag, transitievergoeding, WIA, < 35% arbeidsongeschikt.
  • Gevolgen werkgever: kosten verzuim en Whk-premies, beëindiging arbeidsovereenkomst, transitievergoeding.

Spreker

Het webinar wordt verzorgd door Janthony Wielink, directeur van Enkwest Opleiding & Advies. In het dagelijks leven helpt hij casemanagers, arbeidsdeskundigen en andere professionals die betrokken zijn bij ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid. In twee uur praat hij u bij over ziekteverzuim, meldingsfrequentie en verzuimduur.

De theorie wordt behandeld, maar vooral de vertaalslag naar de praktijk.

Praktische informatie

  • Doelgroep: casemanagers, arbeidsdeskundigen en andere professionals die betrokken zijn bij ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid.
  • Datum: donderdag 24 juni 2021 van 15.00 uur tot 17.00 uur.
  • Tarief: € 125,00 excl. btw per persoon.

Heeft u interesse in dit webinar of wilt u meer informatie? Neem contact op met Saskia Bresser-Stein, accountmanager van de Associatie, via s.bresser@associatie.nl of 06 154 170 79.

Direct aanmelden voor het webinar

Laatste nieuws

  • 2 mei 2025

    Verkeershinder Rondweg-Noord en Rondweg-Oost (ter hoogte van Bergpas en bedrijventerrein Calveen)

    Verkeershinder Rondweg-Noord en Rondweg-Oost (ter hoogte van Bergpas en bedrijventerrein Calveen). Lees snel verder voor meer informatie.

  • 9 april 2025

    Vakopleiding Payroll Services (VPS®) ingeschaald op NLQF/EQF niveau 5

    Het diploma Vakopleiding Payroll Services (VPS®) is door het Nederlands Kwalificatieraamwerk (NLQF) ingeschaald op niveau 5, wat overeenkomt met het Europese EQF-niveau 5. Lees snel verder!

  • 12 februari 2025

    NLQF-inschaling PDL®: Meer kansen voor jou

    Met de recente NLQF-inschaling van het praktijkdiploma loonadministratie (PDL®) krijgt de opleiding een nieuwe dimensie. Maar wat houdt dit precies in, en waarom is dit belangrijk voor payrollprofessionals en het vakgebied? We spraken met het Nederlands instituut van register payroll accounting (NIRPA).

Meer informatie over onze dienstverlening of een examen? We helpen je graag!