Onderzoek klanttevredenheid kandidaten 2023

30 mei 2023

Meer informatie nodig?
We helpen je graag!

Acht van de tien examenkandidaten beveelt de Associatie aan

Bij de Associatie willen wij de klantbeleving naar een hoger niveau brengen. De afgelopen periode is een klanttevredenheidsonderzoek uitgezet onder alle examenkandidaten van de Associatie voor Examinering. Door 227 respondenten is er een goed beeld geschetst over de ervaringen van de examenkandidaat. Deze resultaten willen wij graag delen.

Wat vond de examenkandidaat van de informatie op de website?

De meerderheid van de respondenten geeft aan tevreden tot zeer tevreden te zijn over de vindbaarheid van alle informatie over het examen. Denk dan aan de vindbaarheid voor het inschrijven voor een examen, examenreglement, aanvragen extra tijd of een aanpassing tijdens het examen, annuleren examen, omboeken examen, restitutie examen, inzage in een examen en als laatst het aanvragen van het diploma.

De meerderheid van de respondenten is ook tevreden tot zeer tevreden over de kwaliteit van de informatie die op de website staat. Denk dan aan de kwaliteit van alle informatie over het examen, inschrijven voor een examen, examenreglement, aanvragen extra tijd of een aanpassing tijdens het examen, annuleren examen, omboeken examen, restitutie examen, inzage in een examen en als laatst het aanvragen van het diploma.

Hoe gemakkelijk vond de examenkandidaat het online inschrijven en zaken regelen voor het examen?

De respondenten geven aan, dat het online inschrijven voor het examen soepel verliep en er waren genoeg locaties en data beschikbaar om examen te doen. Het was duidelijk hoe laat de respondent aanwezig moest zijn voor het examen en welke hulpmiddelen gebruikt mochten worden tijdens het examenHet merendeel van het contact met de klantenservice gaat nog via de telefoon en mail. De respondenten geven aan dat de klantenservice ze netjes te woord staan en de gestelde vragen duidelijk beantwoord worden.

Wat vond de examenkandidaat van de kwaliteit van onze dienstverlening?

Het merendeel vond de examenvragen inhoudelijk goed en de vragen waren helder geformuleerd. De meeste respondenten geven aan dat de opleiding goed aansloot bij het examen en dat zij veel baat hebben gehad bij het voorbeeldexamen.

84% van de respondenten geeft aan de ze de Associatie zouden aanbevelen binnen hun netwerk.

Laatste nieuws

  • 13 december 2024

    Bereikbaarheid klantenservice tijdens de feestdagen

    Tijdens de kerstdagen en op nieuwjaarsdag is onze klantenservice gesloten. Op vrijdag 27 december, maandag 30 december en dinsdag 31 december zijn wij telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 12.00 uur. Vragen buiten deze tijden? Mail naar klantenservice@associatie.nl en wij beantwoorden deze zo snel mogelijk.

  • 13 november 2024

    FITZ, een leerschool voor payroll professionals

    Onder het label Associatie voor Examinering helpt eX:plain bedrijven en onderwijsorganisaties bij hun examenprocessen, waarmee we bijdragen aan duurzame inzetbaarheid en een leven lang leren. In dit artikel gaan we hierover in gesprek met FITZ.

  • 8 november 2024

    Staking openbaar vervoer

    ProRail heeft een staking aangekondigd vanaf maandag 11 november. Dit kan op bepaalde trajecten voor hinder zorgen. Reis je met het ov naar onze examenlocaties: houd de berichtgeving van de NS in de gaten.

Meer informatie over onze dienstverlening of een examen? We helpen je graag!